Controle

Vroeger was het leven leuk,

zag ik niet alles om me heen.

Wat is er met me gebeurd?

Wat maakte dat dit verdween?


Altijd alles zelf willen doen,

waar komt dat vandaan?

Ik kan er geen reden voor bedenken.

Alleen had ik het maar niet gedaan.


Het voelt wel goed

de zekerheid die het creëert.

Maar omgaan met anderen

dat ben ik verleerd.


Opeens is het me te veel,

nu is het echt te ver gegaan.

Ik kan alleen maar huilen

heb genoeg van dit bestaan.


De controle over mijn leven

die ontglipt me op dit moment.

Ik krijg niets meer op een rijtje,

zo heb ik mezelf nooit gekend.


Nu zie ik dat het verkeerd was,

niemand kan alles alleen.

Nu probeer ik veel te delen.

Ben ik blij met mensen om me heen.


Bang voor mezelf,

de controle die ik laat gaan,

probeer ik alles op te pakken

om straks rustig verder te gaan.

Reactie schrijven

Commentaren: 0