Functies in het leven

Geboren met twee functies,

het zusje en het kind.

Die rollen gaan vervullen,

iets waar je je weg in vindt.

 

Het is niet anders

dus het moet,

maar steeds die twijfel

doe ik het wel goed?

 

Als partner weer een taak erbij,

verwachtingen over en weer.

Na een aantal jaren komt de sleur

en zie je sommige dingen niet helder meer.


Zie je het niet, of wil je het niet………

dat is de grote vraag.

Wordt wakker, pak je leven op,

en begin vandaag!

 

Trots en zeker als moeder,

met liefde zorgen voor de kinderen.

Mijn geduld raakte op, mijn emoties zijn te heftig,

ik schrik van mezelf, maar kan het niet verhinderen.


Nog een functie

die van vriendin.

Het wordt me te veel,

die hou ik voor gezien.


Collega en begeleider

dat ben ik op mijn werk.

Als ik de controle heb,

voel ik me ook sterk.

 

De controle maakte plaats

voor chaos,  emotie en verdriet.

Ik loop ermee door, niemand heeft er last van

en niemand die het ziet.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0