Gevoel

Mijn gevoel zegt

rustig aan,

maar mijn verstand

kan er moeilijk mee omgaan.

 

Ik wil dingen doen

en rustig door,

maar als ik eerlijk ben

daar nog niet klaar voor.


Hulp van alle kanten,

maar ook veel aandacht gericht op mij.

Weet dat ik goed bezig ben,

maar voel me er niet lekker bij.


Liever wil ik mijn gevoel negeren,

weer verder op mijn verstand.

Maar dát was juist de reden

waardoor ik hierin ben beland.


Uit ongemak mijn masker op,

hopend dat alles vanzelf overgaat.

Wetend dat het me niet gaat helpen,

als ik er niet meer over praat.


Ik moet nu door, wil er voorgoed vanaf,

van al mijn angst en onzekerheid.

Door die angst en onzekerheid

raak ik steeds de controle weer kwijt.


Al vaker een flinke dip gehad,

maar nog nooit zo diep gegaan.

Als ik er genoeg van had,

weer masker op en vrolijk verder gaan.


Nu lukt dat niet, het gaat niet meer,

ik moet open en eerlijk zijn.

Niet bang voor wat een ander vindt.

Ik wil ook gelukkig zijn.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0