Wat wil ik nou?

Wat zit me nog dwars?

Wat stoort me nog het meest?

Alles overdenken

wat is of is geweest.


Maar ook wat nog gedaan moet

of wat nog komen gaat.

Dan wil ik sneller en meer dan ik aan kan

en dan is het alweer laat.


De dag tekort, te snel voorbij,

maar toch nog zoveel willen doen.

Zet de gedachte te laat op zij,

terwijl ik weet dat ik het ook morgen kan doen.


Mijn gedachten stoppen,

meer rust in wat ik doe,

herkennen waar het fout gaat.

Ik zou het willen, maar ik weet niet hoe.


Ondertussen denk ik,

hoe hou ik het vol, hoe hou ik het vast.

Als straks alles weer gewoon wordt,

op een manier die bij me past.


Al mijn gedachten

steeds meer op een rij.

Voelt ook egoïstisch

al die tijd voor mij.


Ik weet het is nu nodig

en weet dat het nu moet.

En als ik nu ook doorzet,

komt alles vast ook goed.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0