Pasen

De bomen krijgen blaadjes

alles wordt weer groen.

Ik voel me ellendig

weet niet wat ik zal doen.
 
Het is nu 12.10

kijk uit het raam vanuit mijn bed.

Geen puf om op te staan, 

te ontbijten of naar het toilet.
 
Een dagje niets te doen 

heb ik me voorgenomen,

maar de kinderen willen weg

blijven met vragen komen.
 
Voor hen wil ik wat leuks

maar ik voel mezelf verstijven.

Het is vandaag een feestdag,

ik ben moe, wil liever in bed blijven. 
 
Als het nu een gewone dag was,

maar met Pasen is het feest.

Dat maakt mensen onvoorspelbaar

anders was het makkelijker geweest.
 
Nu kan ik niet voorspellen

hoe druk het ergens is.

Als ik een verkeerde inschatting maak

gaat het zeker mis.
 
Ik wil vandaag geen drukte.

Eigenlijk helemaal niets.

Maar wie weet, voor het eind van de dag,

verzin ik nog wel iets. 
 
Het is nu 12.50

mijn verstand op nul gezet.

Om er nog het beste van te maken

stap ik toch maar uit mijn bed. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0