Zoeken naar balans

De komende tijd is er veel werk te verzetten, 

het lijkt uit het niets en onverwacht,

maar ik wist het maanden van te voren, 

heb namelijk zelf de planning bedacht.
 
Steeds dacht ik er is nog tijd genoeg

het heeft niet zoveel haast,

maar nu ineens is de tijd al daar

en weer ben ik daarover verbaasd.
 
Ik werp een blik in mijn agenda

en zie deze is eigenlijk al vol,

maar nu moet er nog meer bij

mijn hoofd slaat weer op hol.
 
Ik weet dat ik moet stoppen met plannen,

keuzes moet maken en zelfs gaan strepen.

Proberen de rust erin te houden  

dat heb ik inmiddels wel begrepen.

 

Dus ik wacht met smart op een nieuwe collega,

een andere functie, een nieuwe kans

en hoop dat ik daarmee verder kom 

in het zoeken naar de juiste balans.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0