Kind in beeld

Door na mijn diagnose veel te lezen

kreeg ik onze zoon in beeld.

Ik herkende mezelf, maar zag ook hem

en heb mijn zorgen met anderen gedeeld.  

 

Het was voor het eerst in zijn leven

dat ik hem echt begrijpen kon.

Maar we konden wel wat hulp gebruiken

dat is hoe een nieuwe tocht begon.  

 

Een disharmonisch profiel 

bevestigt wat ik zelf allang wist.

Hij wordt verkeerd, te hoog ingeschat,

maar er wordt (volgens mij) nog veel meer gemist.  

 

Ik probeer hem zoveel mogelijk uit te leggen,

zijn gedrag te verklaren bij anderen.

Maar hoe anderen met hem omgaan

daar kan ik helaas niets aan veranderen.  

 

Behalve een goede gezondheid

wil ik graag dat de kinderen gelukkig zijn.

Ik gun ze een leven met veel plezier

zonder ellende, verdriet en pijn.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0