Boekenwijsheid

Veel van wat ik weet,

veel van wat je ziet,

haalde ik uit boeken,

anders wist ik het niet.
 
Boekenwijsheid noem ik dat.

Lezen over wat je wil weten.

Eindeloos blijven herhalen 

om het maar niet te vergeten.
 
Met kleine kinderen lukte het

ze gingen er in mee.

Tot ze begonnen te praten

en gingen roepen, nee!
 
Opvoeden werd moeilijker,

eindeloze discussies en woordenwisseling.

Mijn repertoire raakte op 

dat is waar het mis ging.

 
In boeken lees je wel, 

hoe ermee om te gaan,

maar praktisch, wat je terug kunt zeggen

heb ik in geen enkel boek zien staan. 
 
Wat zeg je nou op zo’n moment,

als je door je kind uitgescholden wordt?

Hoe los je zo’n situatie op?

Ik weet het niet, kom dan echt woorden tekort.
 
Ga over op hun niveau

schreeuw terug zo hard ik kan.

Weet dat ik er niets mee bereik,

maar hoe moet het dan??  

Reactie schrijven

Commentaren: 0