Een zware nacht

In het donker zit ik zwijgend naast je.

Starend in het duister,

luisterend naar het gefluister,

van je ademhaling die steeds dieper wordt.

 

Het slapen valt je zwaar vannacht

al is de avond zo rustig verlopen.

Ergens is er onrust ingeslopen

en in paniek wil je liever dood als leven.

 

Je lijkt het even op te geven,

maar slapen zal je goed doen schat.

Ik zou willen dat je even alles vergat

dat je onbezorgd van het leven geniet. 

 

Dat je even geen angsten en zorgen ziet.

Maar, ik kan je niets beloven,

en je zou me nu ook niet geloven

als ik zeg dat het morgen vast beter gaat. 

 

Weet dat ik er altijd voor je ben

zoals nu, gewoon zwijgend naast je. 

Samen starend naar het duister

terwijl ik in gedachten zachtjes fluister.

 

En hoop dat het bij je binnen komt

dat je altijd zal voelen en weten 

en ook nooit zal vergeten 

hoeveel ik van je hou.

Reactie schrijven

Commentaren: 0