Eerste liefde

Eens was er maar een liefde in mijn leven,

we hebben elkaar hart en hand gegeven.

Later kwamen hier kinderen bij,

drie kinderen van hem en mij.

 

Ineens stond hij niet meer op nummer één

en met drie kinderen zijn we nooit meer alleen.

Vermoeidheid en onmacht sloegen toe bij mij,

ik kreeg het niet meer op een rij.

 

Zo kent onze relatie vele diepe dalen.

Tijd, die we niet meer in kunnen halen.

Ik kan hem niet meer geven wat ik graag wil,

maar het is onmacht, geen onwil.

 

De kinderen hebben ons samen nodig

al voelt hij zich soms misschien overbodig.

Samen moeten we er voor ze zijn

en liefst ook samen, op dezelfde lijn. 

 

Het is kei hard werken en ontzettend zwaar,

maar alles wat we nodig hebben is elkaar.

En al is de eerste plek voorgoed vergeven

hij blijft altijd de eerste liefde van mijn leven. 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Franca (donderdag, 30 augustus 2018 12:47)

    Dat is echte liefde❤️

  • #2

    Mams (vrijdag, 31 augustus 2018 21:07)

    Ik ben zo trots op je zo als jij het doet . Met alle ups en downs . �