Niets is zo simpel als het lijkt

Een regenjas als het regent.

Ja, dat lijkt een goed idee.

Maar zo simpel is het niet

het voelt vaak niet oké.

 

Het is niet alleen die jas

er gaat al zoveel aan vooraf.

Het begint al bij het opstaan

al klinkt dat misschien wat maf.

 

Het weer klopt vaak al niet

met het beeld dat ik ervan had.

Welke kleding trek ik aan?

O nee, de tijd verkeerd geschat.

 

Ik wil de drukte graag vermijden,

wil naar de winkel met de fiets.

Oeps, mijn lijstje nog niet klaar

en zo is het altijd iets.

 

Soms start de dag dus anders

en gaan er zoveel dingen mis,

dan vormt zelfs een beetje regen 

een grote hindernis.

 

Een regenjas geeft teveel prikkels,

dus draag ik liever niets.

Ga ik dan toch maar met de auto

of neem ik toch de fiets?

 

Waarschijnlijk merk je niets

als je naar me kijkt,

maar even snel een boodschap doen...

tis niet zo simpel als het lijkt.

Reactie schrijven

Commentaren: 0