Vroeger

Het kost me erg veel moeite,

het doet me veel verdriet,

want hoe mijn ouders vroeger waren

echt waar ik weet het niet.


Mijn vader was alleen maar werken.

Mijn moeder altijd thuis.

Met drie zusjes om me heen,

was het altijd druk in huis.


De oudste zorgde vaak voor problemen.

Tegen ruzie kon ik niet.

Trok me terug op mijn kamer,

die ik voorlopig niet meer verliet.


Dan een zusje onder mij,

een echte drama Queen.

Kreeg echt alles voor elkaar,

zelfs de tranen liet ze zien!


De jongste kon er ook wat van.

Veel zorgen en ruzie om haar.

Een periode uit huis zorgde voor rust,

maar was ook heel erg naar.


Ik hoorde en zag alles aan.

Ik trok mijn eigen plan.

Wilde niemand tot last zijn,

maakte er maar het beste van.


Al vroeg zelfstandig,

bewust de zorg kant op gegaan.

Om alles te leren

om op eigen benen te kunnen staan.  

Reactie schrijven

Commentaren: 0