Trots!

Mama ik heb een opdracht.

Schrijf je ook een lang gedicht over mij?

Nou daar gaat hij dan, 

voor mijn blije ei.


Je bent een lieve jongen,

houdt van gezelligheid en plezier.

Alleen niet zo van schrijven

dat kost je veel papier.


Tegen iedereen klets je aan,

of je iemand kent of niet.

Soms vindt de ander dat leuk,

maar heel soms ook eens niet.


Zingen met feestjes vind je vreselijk

dat doen we meestal ook niet voor jou.

Leuk is wel dat je elke dag zegt,

‘mama ik hou van jou’.


Alleen naar school, je wordt echt al groot!

Wat gaat de tijd toch snel.

Als je lekker jezelf blijft, vrolijk en spontaan,

nou dan kom je er wel.


Boos worden overvalt je soms,

ineens gaat het helemaal mis.

Dat is voor jou wel een puntje,

waar nog winst te halen is.


Je bent lief en leuk,

een vrolijke vent.

Ik ben trots en blij

dat je MIJN kind bent!  

Reactie schrijven

Commentaren: 0