Frustratie

Al drinkend op een feestje

mensen lachen met je mee,

maar besef wanneer het genoeg is

en stop er dan ook mee!


Mijn plezier maakt plaats voor schaamte.

Jij hebt daarvan geen idee.

Drinkt lekker verder en hebt lol

en neemt er dan nog minstens twee.


Na het feest tijd voor rust,

je drinkt nog lekker even door.

Slecht voorbeeld voor de kinderen,

iets waar ik me enorm aan stoor.


Verdriet, schaamte, onmacht,

maar het maakt me ook ontzettend boos.

Je had ook minder kunnen nemen.

Ik zou willen dat je daarvoor koos.


Mijn aanwijzingen negerend.

Waarom drink je gewoon door?

Neem nou eens je verantwoording,

je wordt er echt niet leuker door!


Sterker nog, ik baal van je,

je draagt totaal niets nuttigs bij.

Het enige wat je hebt bereikt is ruzie,

met de kinderen en met mij. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0