Volg het gevoel

Bedankt voor alle goed bedoelde adviezen.

Ik heb ze allemaal gehoord.

Maar vanaf nu trek ik mijn eigen plan,

afgestemd op autisme dat is wat bij ons hoort.

 
Al vaker twijfelde ik aan mijn eigen kunnen,

gooide mijn instinct overboord.

Dat goed bedoelde advies maakt mij onzeker

en dat is wat mij ontzettend stoort.
 
Het is moeilijk om te begrijpen,

het autisme van binnenuit. 

Mensen staan klaar met oordelen en tips

of denken zoek het zelf maar uit.
 
Ik weet heel goed wat nodig is

als ik kan luisteren naar mijn hart,

maar door al het goed bedoelt advies 

raak ik juist verward.
 
Daarom neem ik een besluit

voor mezelf en voor de kinderen.

Ik volg vanaf nu mijn eigen gevoel 

en laat me niet meer hinderen.

 
Je mag me hierin steunen

door te luisteren en met me te praten.

Maar doe me een plezier,

zou je het oordelen willen laten? 

Reactie schrijven

Commentaren: 0