Take a break

Take a break

Net op het moment dat het nodig is om er voor de kinderen te zijn en dat er weer veel geregeld moet worden val ik zelf terug in het zoeken naar duidelijkheid en structuur. Dat terwijl ik het er eigenlijk niet bij kan hebben. Ik heb die tijd en aandacht nodig voor de kinderen, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik nu die aandacht nodig heb voor mezelf om mijn hoofd boven water te houden.

 

Continu lig ik in tweestrijd met mezelf. Er is een grote behoefte om te schrijven, veel schrijven, maar wanneer ik er dan eindelijk de tijd voor vind zijn mijn ogen te moe om ze open te kunnen houden. Mijn hoofd te vol en pijnlijk om te kunnen denken en de juiste woorden te vinden en mijn oren te gevoelig om me nog te kunnen concentreren. 

 

Wat ik steeds meer opmerk is dat ik moeilijk of niet uit mijn woorden kom. Praten kost vaak veel energie wat weer leidt tot mompelen. Om toch verstaanbaar te praten probeer ik heel bewust wat harder en duidelijker te praten wat nog meer energie kost. En het zoeken naar woorden om iets simpels uit te kunnen leggen brengt een hoop frustratie met zich mee.

 

Ook de behoefte aan duidelijkheid is erg groot op het moment. Wanneer iets niet rechtstreeks en erg direct aan me opgedragen of gevraagd wordt, of liefst zelfs op papier staat, mis ik het. Het gaat finaal langs me heen en dan verwijt ik mezelf later weer dat ik het niet wist. 

 

Dan stapt er ook nog een begeleider op, een waar ik echt steun aan en vertrouwen in had. Wie daarvoor terugkomt is maar weer afwachten en of dat nog niet genoeg is volgt er op dat moment ook nog een brief van de gemeente dat mijn hulpvraag rond is. Noodzakelijk, maar op dit moment juist een extra bevestiging dat het niet lekker loopt.

 

Ook deze periode gaat weer voorbij dat weet ik. Nu heb ik even de rust nodig voor de kinderen en om te werken aan mezelf. Daar past even geen website of Facebook bij. Werken gaat gewoon door en andere interactie als met school en hulpverleners is wat veel gevraagd tenzij het vooraf gepland is. Het komt wel weer, maar nu even niet. 

 


Reactie schrijven

Commentaren: 0